قیمت قارچ دنبالان کوهی در ایران

قارچ دنبالان کوهی چیست؟ چرا قیمت دنبالان در ایران ودر دنیا زیاد هست؟ آیا دنبالان گونه های متفاوتی دارد؟ گرانترین دنبالان کدام است.

دنبالان کوهی گیاهی است از شاخه های قارچهای کیسه ای واز زیر شاخه قارچ فنجانی که از تیره دنبالان میباشد. دنبالان در رده پزیزومیست وراسته پزیزالس جای دارد. زمان آشنایی بشر با دنبالان به طور دقیق مشخص نیست وهمواره منشا رویش دنبالان با رمز راز آمیخته بود. برخی از کارشناسان رعد برق حرارت وباران را در رشد دنبالان کوهی دخیل می دانند، ولی برخی دیگر این قارچ صدفی ها را ریشه های ناهنجاری تلقی می کنند.

شاید بتوان شهرت جهانی قارچ جنگلی دنبالان کوهی را مربوط به دوری رنسانس دانست. در قرن شانزدهم میلادی قارچ دنبالان سیاه بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت و در دربار پادشاه فرانسه، به عنوان چاشنی غذایی در آشپزخانه به کار گرفته شد. در دهه 1780 میلادی دنبالان سیاه تنها در غذای اشراف استفاده می شد وقمت گران بهایی داشت.

قارچ دنبالان و قارچ کامبوجا  به دلیل دار بودن بیش از 15 نوع پروتيین و ویتامین وهمچنین کمیاب بودن این نوع قارچ در طبیعت، آن را به عنوان یکی از گرانترین غذاهای جهان قرار داده.

طبق گزارش های رسیده در سال 2001 قیمت هر کیلو دنبالان کوهی بین 2000 تا 4500 دلار آمریکا به فروش رسیده که مبلغ قابل توجهی بوده. بر طبق همین آمار در دسامبر 2009 دنبالان کوهی سیاه به قیمت 14000 دلار در هر کیلوگرم فروخته شده است. در همین زمان قیمت کوهی دنبالان سفید برای هر کیلوگرم 10000 دلار بوده است.

لازم به ذکر است که قیمت دنبالان سیاه جزو گرانترین قارچ دنبالان در ایران و در دنیا محسوب می شود.

بازار تجریش در فصل بهار میزبان دنبالان کوهی برای فروش میشود که قیمت بالایی دارد.

اگر به دنبال تجارت این محصول پرسود هستید. میتوانید با ما همکاری داسته باشید. ما با کیفیترین محصول را در اختیار شما قرار می دهیم.

برای خرید این محصول با شماره زیر تماس بگیرید.

09117061959